Teemajutut 2015

Nro 1 / 2015: Laboratorio, Analytiikka & Valvonta

KE 1/2015, s. 18: Teeman puheenvuoro: Ei valvontaa valvonnan vuoksi
KE 1/2015, s. 19: Yhteistoiminta-alueet ovat tehostaneet elintarvikevalvontaa

KE 1/2015, s. 24: Viljojen turvallisuusseurantaa 15 vuotta
KE 1/2015, s. 28: Elintarvikevalvontaa voidaan yhdenmukaistaa ja tehostaa
KE 1/2015, s. 30: Elintarvikeanalytiikka monipuolistuu
KE 1/2015, s. 31: Elintarvikkeille uudet mikrobiologiset ohjearvot

KE 1/2015, s. 33: Pakkausvaakojen luotettavuutta valvotaan

Nro 2 / 2015: Raaka-aineet, Lisäaineet & Ravitsemus





KE 2/2015, s. 23: Kotimaisesta kasviproteiinista voimaa

KE 2/2015, s. 28: Suomi kiehuvilla maitomarkkinoilla

KE 2/2015, s. 33: Uusi ohje hapettumisenestoaineista nitriittilaukatuissa tuotteissa


KE 2/2015, s. 39, lihateollisuus: Laatuvastuu kertoo turvallisesta sianlihantuotannosta

KE 2/2015, s. 42, lihateollisuus: Lihantutkimus kattaa koko lihaketjun
KE 2/2015, s. 44, lihateollisuus: Suoramyyntimarkkinoilla hukattuja mahdollisuuksia
KE 2/2015, s. 46, lihateollisuus: Vietnamin lihateollisuus murroksessa

Nro 3 / 2015: Tutkimus, Tuotekehitys & Kaupallistaminen

KE 3/2015, teeman puheenvuoro, s. 17: Tutkimuksen kaupallistaminen on taitolaji






KE 3/2015, teema, s. 32: Kuluttajan ruokakokemusta voidaan mitata





Nro 4 / 2015: Tuotanto, Koneet & Laitteet



KE 4/2015, teema, s. 22: Biotalousstrategia konkretisoituu uusina liiketoimintamalleina



KE 4/2015, teema, s. 30: Ennakoiva ulkoistus paransi kunnossapitoa



KE 4/2015, puhtaanapito, s. 38: On line -mittaukset ja automatisoidut pesulaitteistot tuovat tarkkuutta hygienian hallintaan
KE 4/2015, puhtaanapito, s. 40: Pesuaineet valitaan kohteen mukaan
KE 4/2015, puhtaanapito, s. 42: Hygieenisen suunnittelun periaatteet elintarviketehtaille uusiutuivat

Nro 5 / 2015: Ruokatrendit, Vastuullisuus & Terveys

KE 5/2015, teeman puheenvuoro, s. 15: Ruokatrendit ja elintarvikekaupan vastuullisuus
KE 5/2015, teema, s. 16: Digitalisaatio muuttaa jakelukanavat, valikoimat ja asiakassuhteen
KE 5/2015, teema, s. 18: Suomalainen ruoka ansaitsee arvonsa

KE 5/2015, teema, s. 24: Sosiaalinen media ei kerro koko totuutta kuluttajien ajattelusta

KE 5/2015, teema, s. 28: Ruokatrendit nyt ja tulevaisuudessa
KE 5/2015, teema, s. 30: Ruokamarkkinoiden muutos on hallittua kaaosta







Nro 6 / 2015: Jakelukanavat, Markkinointi & Vienti



KE 6/2015, s. 17: Golli modernisoi pk-yritysten tilaus-toimitusketjun
KE 6/2015, s. 19: Tietomassojen analysointi luo uutta liiketoimintaa
KE 6/2015, s. 20: Vaihtoehtoiset, lyhyet ruokaketjut ovat tulossa kohinalla